Uudet klassikot Paulig Oiva ja Mainio ovat täydelliset tumma- ja keskipaahtoiset arkikahvit suomalaisten makuun

29.8.2023

Paulig Oiva ja Mainio -uutuuskahvit tuovat modernin, tummapaahtoisen makumaailman arkikahviin ja sopivat täydellisesti maidon tai kaurajuoman kera nautittavaksi. Tummapaahtoisten kahvien kasvavaan kysyntään vastaavat uutuudet saapuvat kauppoihin syksyllä 2023.

Oiva- ja Mainio -kahvit ovat suomalaiseen makuun kehitettyjä tummempia kahvisekoituksia täynnä makua ja intensiteettiä. Enemmistö suomalaisista suosii yhä vaaleapaahtoisia kahveja, mutta viime vuosien aikana tummapaahtoisesta kahvista on tullut osa yhä useamman suomalaisen arkea. Keski- ja tummapaahtoisten kahvien markkinaosuus on jo noin 30 % kaikesta kulutetusta kahvista1. Kahvi juodaan Suomessa myös tyypillisesti maidolla tai kaurajuomalla: yli 60 % kahvinjuojista valitsee kahviinsa jommankumman näistä vaihtoehdoista2. Oiva- ja Mainio -uutuuskahvit vastaavat näihin ajankohtaisiin kuluttajamieltymyksiin ja sopivat täydellisesti jokapäiväisiin kahvihetkiin.

Paulig Oiva on miellyttävän maukas keskipaahtoinen kahvisekoitus ja Paulig Mainio hurmaa tummemmalla ja intensiivisemmällä maullaan. Kahvisekoitusten makumaailma on peräisin tarkoin valituista vastuulliseksi varmennetuista Etelä-Amerikan vivahteikkaista ja aromikkaista arabica-kahvipavuista ja maku on viimeistelty täyteläisyyttä ja intensiivisyyttä tuovalla robustalla.

Uusien kahviklassikoiden leikkisät pakkaukset ovat saaneet inspiraationsa Pauligin vanhoista kahvipakkauksista, jotka on päivitetty raikkaasti tähän päivään.

Vinkit täydellisen arkikahvin valmistamiseen

Arkikahvihetket ovat tärkeä osa suomalaisten jokapäiväistä elämää.

Suomalaiset juovat edelleen eniten kahvia maailmassa, keskimäärin 3,2 kuppia päivässä3. Laadukkaan makuelämyksen varmistamiseksi arkikahvin valmistamiseen kannattaa panostaa”, kertoo kahvikouluttaja Laura Kietäväinen. ”Seuraamalla näitä yksinkertaisia ohjeita onnistut varmasti.”

Ohjeet hyvän suodatinkahvin valmistamiseen:

1. Hyvän kahvin lähtökohta on laadukkaat raaka-aineet - raikas vesi ja tuore kahvi.
  2. Varmista, että välineet ovat puhtaat – kahvinkeitin kannattaa puhdistaa säännöllisesti ja vesi annostellaan aina erillisellä kannulla.
  3. Laadukas suodatinpaperi –  tarkimmat huuhtelevat paperin, jotta kahviin ei päädy paperin makua.
  4. Yksi mitallinen (noin 7 g) kahvia per kuppi (1,25 dl) on oikea kahvin ja veden suhde.
  5. Tasoita kahvijauheen pinta suodattimessa lusikalla tai kahvimitalla niin, että vesi valuu sen läpi tasaisesti.
  6. Sekoita kahvi pannussa ennen tarjoilua, jotta kahvin maku pysyy tasaisena.
  7. Nauti!

Tuotetiedot

Paulig Oiva

Maultaan miellyttävän tasapainoinen Paulig Oiva on maukas keskitummapaahto makean pähkinäisillä makuvivahteilla. Maukkaan kahvisekoituksen makumaailma on peräisin valituista Etelä-Amerikan arabica-kahvipavuista ja se on viimeistelty intensiivisellä robustalla. Kahvi sopii oivasti yhteen maidon tai kaurajuoman kanssa. Kahvi hankittu kolmannen osapuolen vastuulliseksi varmentamista lähteistä. Paahdettu Vuosaaren hiilineutraaliksi sertifioidussa tehtaassa.

Kahvin paahtoaste on 3. Pakkauskoko 475 g.

Paulig Mainio

Paulig Mainio on vahva tummapaahto. Se on intensiivinen kahvisekoitus paahteisilla tumman suklaan vivahteilla. Rotevan kahvisekoituksen makumaailma on peräisin valituista Etelä-Amerikan arabica-kahvipavuista ja se on viimeistelty intensiivisellä robustalla. Kahvi sopii mainiosti yhteen maidon tai kaurajuoman kanssa. Kahvi hankittu kolmannen osapuolen vastuulliseksi varmentamista lähteistä. Paahdettu Vuosaaren hiilineutraaliksi sertifioidussa tehtaassa.

Kahvin paahtoaste on 4. Pakkauskoko 450 g

Tuotteet tulevat vähittäiskauppoihin myyntiin syys-lokakuussa 2023.

Lähteet:

1Nielsen Finland paneltrack 52w 26.3.2023

2Paulig Coffee category study, 2021. Kantar.

3Paulig brand tracking 2023

Lisätietoja:

Lina Leden

viestintäpäällikkö, Paulig

communications@paulig.com

Pauligista

Paulig on perheomisteinen elintarvikeyritys, joka rakentaa uutta ja vastuullista ruokakulttuuria – sekä ihmisille että maapallolle. Pauligilta saa kaikkea maistuvaa: kahvia ja kylmiä juomia, Tex Mex- ja snacks -tuotteita, mausteita sekä kasvipohjaisia vaihtoehtoja. Yrityksen brändejä ovat Paulig, Santa Maria, Risenta, Poco Loco ja Zanuy. Vuonna 2022 Pauligin liikevaihto oli 1,1 miljardia euroa ja konsernin palveluksessa on 2 300 työntekijää 13 eri maassa. He kaikki panostavat lupaukseen ”For a life full of flavour”.  www.pauliggroup.com

Lataa korkearesoluutiokuvat