SONY

Sony Music Finland: Parhaalle kelpaa vain paras  

Sony
Sony Music Finlandin tavoitteena on olla Suomen paras musiikkiyhtiö. Myös kumppaniksi kelpaa vain paras. Yrityksen Finance Director Olli Sjöströmin mukaan laadukkaat tuotteet ja samanlainen arvomaailma ovat Sony Musicin ja Pauligin yli vuosikymmenen kestäneen kahvikumppanuuden kulmakiviä. 

– Vastuullisuus ja oikeudenmukaisuus ovat meille tärkeitä arvoja. On ilman muuta tärkeää, että yhteistyökumppanimme ajattelee samoin, Olli Sjöström sanoo. Arvomaailman lisäksi yritykset jakavat jotain muutakin: rakkauden hyvään kahviin. 
– Haluamme olla paras koti artisteille ja yhteistyökumppaneille. Meillä on toimistolla huipputiimi, jonka työhyvinvointiin ja viihtyvyyteen halutaan panostaa, Sjöström kertoo.
– Laadukas kahvi ja varsinkin hyvät espressojuomat ovat yksinkertaista arjen ylellisyyttä henkilökunnalle ja yhteistyökumppaneille. Pieni juttu, jolla viihtyvyyttä työpäivien aikana voidaan parantaa.
Luovaan työhön omistautuneella toimistolla ei pidetä kiinni tiukoista kahvitauoista, vaan jokainen voi pitää paussin, kun itselle parhaiten sopii. Kahvihuone on iso avoin tila, jonka yhteydessä on myös muita viihdykkeitä. Siellä voi nauttia kupin hyvää kahvia ja haastaa työkaverin vaikka biljardi- tai pingispeliin.

Kahvikoneiden supertähti
Sony Music Finlandin listoilta löytyvät suosituimmat suomalaisartistit, kuten Haloo Helsinki, William ja Gasellit. Lisäksi se edustaa Suomessa kansainvälisiä supertähtiä aina Beyoncésta Travis Scottiin. On siis luonnollista, että toimistolla kahvin valmistamisesta huolehtii huippuluokan Thermoplan Black & White 4C-kahvilaite. Se on monipuolinen, korkeammatkin vaatimukset täyttävä kahviautomaatti.
– Kävin Pauligin paahtimolla tutustumassa erilaisiin laitteisiin ja maistelemassa eri kahvilaatuja. Testattuani Thermoplania päätös oli selvä eikä paluuta muihin laitteisiin enää ollut. En muista koskaan saaneeni niin hyvää automaattikahvia missään. Se oli ylivoimaisen hyvää, Sjöström naurahtaa.
Thermoplan Black & White -kahvilaitteessa on kylmäsäiliö, joten maitokahvijuomat valmistuvat aina tuoreesta maidosta. Erillisiin papusäiliöihin voi valita oman pavun espressolle ja suodatinkahville. Papujen säilytysastioissa on puhaltimet, jotka jäähdyttävät pavut säilyttäen niiden tuoreuden.
Sony Musicin laitteessa on myös 10 tuuman LCD-näyttö, jossa pyörivät näytönsäästäjänä yrityksen arvot ja visio.
– Näin meille tärkeät asiat näkyvät joka päivä toimiston väelle, artisteille ja yhteistyökumppaneille. 

Oma kahvijuoma listaykköseksi
Helppokäyttöinen ja laadukas kahviautomaatti on kerännyt Sony Musicin henkilökunnalta ja muilta käyttäjiltä pelkästään positiivista palautetta. Niin kahvin laatu kuin kahvijuomien laaja valikoima ovat herättäneet kiitosta. Laitteessa on ohjelmoituna kymmenen erilaista kahvijuomaa. Espressojuomista suosituimpia ovat cappuccino, espresso ja americano. Aivan erityisen suosion on kuitenkin saavuttanut yrityksen oma kahvijuoma: Sony Music Special.
– Se on cappuccino tuplaespressolla ja kuulemma sopivan tiukka, varsinkin aamuisin.
Jotta kahvin laatu säilyisi hyvänä joka päivä, on laitetta myös huollettava ja puhdistettava säännöllisesti. Olli Sjöströmin mukaan huoltotoimenpiteet hoituvat helposti.
– Kun arvostaa hyvää kahvia niin paljon kuin me, ymmärtää myös mitä siihen vaaditaan: puhdas kone ja tuoreena jauhetut pavut. Huolto tehdään päivittäin ja se on onneksi varsin helppo ja nopea toimenpide. Ja hyvän kahvin arvoista.

Sony Referenssi

 

Back to top