Bolt

Kahvi kasvun rakennusaineena

"Kun kaksi vahvaa brändiä Paulig ja Bolt tekevät yhteistyötä, ei yksi plus yksi ole kaksi, vaan jotain paljon enemmän."
Rakennusalan työvoimavuokrausta hoitavan Boltin markkinointi- jakehitysjohtaja Timo Hakkarainen kertoo, että Pauligin ikoniset kahvit ovat attaneet brändiä tekemään vaikutuksen niin työmailla kuin toimistolla. 
Rakennusalan työt ja työvoiman innovatiivisesti yhdistävää mobiilipalvelua tarjoava Bolt uudisti brändinsä vuonna 2017. Huikea, noin viidenkymmenen prosentin, vuosittainen kasvuvauhti on tavoitteena myös jatkossa. 
- Olemme edelläkävijä ja haluamme tehdä yhteistyötä parhaiden toimijoiden kanssa. Paulig oli meille itsestäänselvä valinta. Voimme luottaa siihen, että heidän toimintansa on kaikin puolin vastuullista, Hakkarainen toteaa.
- Periaatteenamme on, että ammattitaito ja hyvä tekemisen vire kulkevat käsi kädessä. Kahvi on osa positiivista vaikutelmaa, jonka haluamme jättää. Kun kaksi vahvaa brändiä Paulig ja Bolt tekevät yhteistyötä, ei yksi plus yksi ole kaksi vaan jotain paljon enemmän, Hakkarainen sanoo tyytyväisenä.
Kahvikeitaalla kohdataan
Boltin toimiston oma kahvipiste toivottaa lämpimästi tervetulleeksihaastatteluihin tulevat työnhakijat ja toimii viihtyisänä kohtaamispaikkana henkilöstölle. Vanhan kahvinkeittimen aikaan verrattuna kahvinkulutus onkin moninkertaistunut.
- Saimme Pauligin asiakaspäälliköltä Ilkka Laivolta erinomaista palvelua ja juuri meille sopivan kahviratkaisun, jossa on toimiva vaihteluvalikoima, Timo Hakkarainen kiittelee. Latten, cappuccinon ja tavallisen kahvin lisäksi toimiston suosikkeihin kuuluu oma Bolt-kahvi. Se on tuplaespresso, joka kuvastaa Boltin vahvaa, eteenpäin vievää energiaa.
- Kollegoilta sekä vierailta on tullut spontaaneja kehuja kahvista. Erityisesti pidempään työuraa tehneet ovat nähneet jos jonkinlaisia kahvilaitteita ja tunnistavat poikkeuksellisen laadukkaan kahvin.
- Itselleni on tärkeää, että kahvi on tuoretta, pavuista jauhettua. Nyt omasta toimistosta saa myös flat whitea, jota olen yleensä voinut nauttia lähinnä vain ulkomailla. Kahvista on tullut niin kiinteä osa työpäivää, etten osaa mennä kokouksiin ilman kuppia, kahvihifistelijäksi tunnustautuva Hakkarainen naurahtaa.
8 000 tunnetuksi tekevää kupillista
Huhtikuun alusta syyskuun loppuun vuonna 2017 Boltin Volkswagen Amarok kurvasi sadoille rakennustyömaille Presidentti-termoskannut kuumina. Amarokkaus-konseptilla vietiin viestiä yrityksen uudesta nimestä ja Bolt-mobiilipalvelusta.Päivittäin Amarok kiersi useita työmaita, joissa kohdattiin sekä Boltin potentiaalisia asiakkaita että työntekijöitä kahvin ääressä jutustellen. Lähes puoli vuotta kestäneen työmaille jalkautuneen tunnettuuskampanjan aikana kupillisia jaettiin yhteensä noin 8000.
- Meillä oli nimenmuutoksen ja uuden mobiilipalvelumme myötä paljon kerrottavaa työmaille. Kun se tehtiin kahvin tarjoamisen kanssa, oli kyseessä aika aseista riisuva tapa tavoittaa ja tavata niin nykyisiä kuin uusia asiakkaita ja työntekijöitä. Kun kahvi oli vielä laadultaan erinomaista ja Pauligin Presidentti-brändi näkyvästi esillä termareissa, saimme positiivisen palauteryöpyn: wau, tämähän on Pressaa!, Hakkarainen kertoo ja jatkaa.
- Hyvä kahvittelutunnelma työmaiden tapahtumissa tuottikin konkreettisia tuloksia: hakemuksien ja yhteydenottojen määrät kasvoivat moninkertaiseksi verrattuna aiempaan.

Back to top