Paulig on kolmatta vuotta peräkkäin Suomen vastuullisin juomabrändi

24.3.2022

Suomalaiset kuluttajat ovat valinneet Pauligin jo kolmatta kertaa peräkkäin Suomen vastuullisimmaksi juomabrändiksi Sustainable Brand IndexTM -tutkimuksessa. Pauligin kokonaissijoitus on 15. (2021: 19.) tutkimuksen kaikki brändit ja toimialat mukaan lukien. Tutkimuksessa tarkasteltiin 214 brändiä, ja haastateltiin 9 150 suomalaista. Tulos kertoo, että Pauligin pitkäjänteinen vastuullisuustyö ja yhteistyö koko arvoketjussa tuovat lisäarvoa myös kuluttajille.

  

Pauligin tavoitteena on olla vastuullinen edelläkävijä ja etenemme systemaattisesti vuonna 2020 julkaistujen kunnianhimoisten vastuullisuustavoitteiden toteuttamisessa. Yhtenä harvoista suurista paahtimoista maailmassa Paulig käyttää vain vastuullisiksi varmennetuista lähteistä hankittuja kahvipapuja. Lisäksi Paulig paahtaa Suomessa kahvinsa hiilineutraaleiksi sertifioiduissa paahtimoissa. Paulig on tehnyt pitkäjänteistä vastuullisuustyötä kahvin arvoketjussa ja tukenut vuosien aikana yli 100 000 kahvinviljelijää alkuperämaissa. 

”Vastuullisuus on integroitu kaikkeen toimintaamme. Olen ilahtunut tunnustuksesta ja tiedosta, että suomalaiset arvostavat vastuullisuustyötämme ja kahvibrändejämme. Tämä todistaa, että olemme oikealla tiellä ja kannustaa meitä jatkamaan systemaattista työtämme kahvin alkuperämaissa parantaaksemme kahvinviljelijöiden toimeentuloa. Tärkeänä painopisteenä on myös ilmastotavoitteidemme toteuttaminen, koska kahvi on yksi viljelykasveista, joka kärsii ensimmäisenä ilmastonmuutoksen vaikutuksista,” sanoo Lea Rankinen, Pauligin vastuullisuus- ja yhteiskuntasuhdejohtaja. 

Vuonna 2021 Paulig jatkoi kunnianhimoisen vastuullisuusohjelmansa toimeenpanoa ja edistyi erinomaisesti tavoitteissaan, jotka perustuvat YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin. Yhtiö aloitti useita uusia projekteja ja investoi kahvikategorian vastuullisuuteen.  

”Suomen paahtimomme ovat hiilineutraaleja tuotantolaitoksia. Toteutimme myös yhteistyöprojektin Helsingin yliopiston kanssa tutkiaksemme ruokahävikkiä elintarvikeketjun alkupäässä. Yhdessä Transvalin ja Nesteen kanssa olemme onnistuneet vähentämään kasvihuonepäästöjä Vuosaaren satamalogistiikassa. Syksyllä 2021 aloitimme yhteistyön K-ruokakauppojen asiakkaiden kanssa tukeaksemme vastuullisia viljelykäytäntöjä. Yhteistyön tuloksena istutamme 86 000 uutta kahvipensasta ja varjopuuta Nicaraguaan,” Lea Rankinen kertoo. 

”Teemme vastuullisuustyötä kokonaisvaltaisesti koko arvoketjussa. Huomioimme, kuinka raaka-aineita viljellään ja hankitaan sekä miten tuotteemme valmistetaan, pakataan, kuljetetaan ja käytetään. Olemme hyvällä matkalla saavuttaaksemme vuonna 2020 julkaisemamme vastuullisuustavoitteemme, ja samalla haluamme rohkaista kuluttajia tekemään entistä vastuullisempia valintoja mausta ja helppoudesta tinkimättä”, summaa Lea Rankinen. 

Pauligin vastuullisuusraportti julkaistaan huhtikuussa. Lisätietoja Pauligin vastuullisuustyöstä ja -tavoitteista löytyy osoitteesta: https://www.pauliggroup.com/sustainability   

Sustainable Brand Index -tutkimus  

Sustainable Brand Index on Euroopan laajin riippumaton vastuullisuutta tutkiva bränditutkimuslaitos. Tutkimus on tehty Suomessa vuosittain vuodesta 2013 lähtien. Vuoden 2022 tutkimuksessa haastateltiin kansallisesti edustava otos suomalaisia (9 150 henkilöä) joulukuun 2021 ja helmikuun 2022 välillä. Yhteensä 214 brändiä 26 eri toimialalta arvioitiin 17 maailmanlaajuisella kestävän kehityksen tavoitteella. 

Lisätiedot  

Pirjo Hästbacka  

Viestintäpäällikkö  

p. 050 356 8359   

Pauligista  

Paulig on perheomisteinen elintarvikeyritys, joka rakentaa uutta ja vastuullista ruokakulttuuria – sekä ihmisille että maapallolle. Pauligilta saa kaikkea maistuvaa: kahvia ja kylmiä juomia, Tex Mex- ja snacks -tuotteita, mausteita sekä kasvipohjaisia vaihtoehtoja. Yrityksen brändejä ovat Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green, Poco Loco ja Liven. Vuonna 2021 Pauligin liikevaihto oli 966 miljoonaa euroa ja konsernin palveluksessa on noin 2 400 työntekijää 14 eri maassa. He kaikki panostavat lupaukseen ”For a life full of flavour”. 
www.pauliggroup.com   

Lataa korkearesoluutiokuvat

Back to top