Eftertraktade produkter garanterar framgång

Då det gäller kaffe fungerar Pauligs varumärke som en kvalitetsstämpel – ett löfte om att kaffeprodukten alltid motsvarar det konsumenten förväntar sig. Det kräver en ingående förståelse för kaffetrender och förändringar i konsumtionsvanorna samt förmåga till fortlöpande förnyelse.  

I Finland har Pauligs varumärken kontinuerligt legat i topp i olika konsumentundersökningar genom åren. Jubileums Mocca och President hör till de kändaste kaffemärkena i Finland. I Ryssland och Baltikum tävlar Paulig med internationella kaffeföretag och lokala märken som en stark utmanare.

I Ryssland och Baltikum är de populäraste kaffemärkena Paulig President och Paulig Classic som särskilt har utvecklats för just dessa marknader, samt Pauligs espressoprodukter. I Estland minns cirka 70 % av konsumenterna spontant Pauligs varumärken, i Lettland och Litauen 30–44 %. I S:t Petersburgsregionen minns cirka var tredje konsument spontant Pauligs varumärken och i Moskvaregionen var tionde.

Paulig är ett innovativt kaffehus som kontinuerligt introducerar nya produkter på marknaden. År 2011 introducerade Paulig flera nya kaffesorter och presenterade också en helt ny produktkategori genom att lansera bryggaren Paulig Cupsolo.

"Vi introducerar nya produkter på marknaden och utvecklar vårt produktsortiment genom att förutse konsumenttrender. Den viktigaste lanseringen under 2011 var bryggaren Cupsolo"

- Karri Kauppila, marknadsföringschef


« Ekonomisk utveckling
Back to top