UUNA VASTAA JUHLA MOKKA -KAHVIN BRANDISTA

Tiesitkö, että joka toinen Suomessa juotu kahvikupillinen on Juhla Mokkaa? Mitä miettii Uuna Kostamo, joka työskentelee Suomen rakastetuimman kahvin tuotepäällikkönä? 

Kerro hieman koulutuksestasi?

Valmistuin Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulusta tammikuussa 2014 pääaineena markkinointi ja sivuaineena viestintä. Pidin opiskeluiden aikana kuitenkin muutaman välivuoden ja olin töissä eräässä mediatoimistossa, jossa työskentelin markkinoinnin ja mainonnan parissa.

Miten päädyit Pauligille?

Minua kiehtoi jo aikaisemmin työskennellä ikonisten brändien parissa, jotka omaavat pitkän ja arvokkaan historian. Paulig on ollut mielestäni aina yksi tällainen mielenkiintoinen yritys, jossa olisi hienoa työskennellä.

Gradua työstäessäni Pauligilla avautuikin markkinointiin paikka ja ilokseni helmikuussa 2014 aloitin työni Brazil ja Juhla Mokka -kahvien parissa Brand Specialistina.

Viime elokuussa työtehtävä muuttui Juhla Mokka -kahvin Brand Manageriksi.

Kerro työnkuvastasi?

Ennen ajattelin että Brand Managerin työ painottuisi vahvasti pelkkään markkinointiin, mutta on ollut positiivinen yllätys että työnkuvani on todella monipuolinen ja laaja-alainen. On hienoa päästä perehtymään syvällisesti tuotteen yksityiskohtiin ja prosesseihin, vaikka esimerkiksi pakkauskoneen yksityiskohtiin saakka.

Periaatteessa kuitenkin lähes kaikki, mikä liittyy Juhla Mokka -brandiin kulkee minun työpöytäni kautta; työskentelen tiiviissä yhteistyössä tuotekehityksen, myynnin ja viestinnän kanssa. Meiltä löytyy todellista yhdessä tekemisen meininkiä! Vauhti kiihtyy, kehitämme paljon uutta ja vieläpä rohkeasti. Nyt on jo ensi vuodelle tiedossa huikeita juttuja ja vireillä on vaikka mitä jännittävää!

Haastavinta työssä?

Enää ei riitä se, että pysymme kuluttajan perässä, vaan meidän tulisi olla jopa pari askelta edellä. Paulig on iso talo ja täällä asiat eivät tapahdu sormia napsauttamalla. Periaatteessa ennen kuluttaja otti mitä heille tarjottiin mutta, nykyään tilanne on kääntynyt täysin päinvastoin. Meidän on tarjottava sitä mitä kuluttaja haluaa, mutta pidettävä huoli myös siitä, että suomalaisten rakastetuin kahvi, Juhla Mokka, pysyy rakastetuimpana myös tuleville sukupolville.

Kerro vielä lempikahvisi?

Olen tykästynyt Pauligille tulon jälkeen tummapaahtoisiin kahveihin. Joten oma suosikkini on tummapaahtoinen Brazil-kahvi ja vahvana kakkosena Juhla Mokka Luomu.

 

Kiitos Uuna haastattelusta ja tsemppiä loppuvuoden rutistukseen!

 

Ystävällisin terveisin

Maija 

Pauligin 19. Paula

Uusimmat kahvi-uutiset suoraan sähköpostiisi.

Back to top